Powered by Trust.Reviews
חברת סאגה מתמחה בייעוץ לשיקום וחיזוק מבנים בישראל

חיזוק מבנים, קריסת בניינים ואיך מתמודדים


בעקבות קריסת הבניין בחולון והריסת מבנה שעמד לקרוס בר"ג, כמומחה לקונסטרוקציה והנדסת בניין אני קובע בצער רב:
דיירים בבניינין משותפים מסרבים להשקיע אגורה אחת מעבר לסף דירתם, במחשבה שזבה בזבוז מיותר

דוח הנדסי / בקשה לעירייה להסרת מבנה מסוכן

אישור עירייה / אישור על הסרת בניין מרשימת המבנים המסוכנים


זו טעות גורלית! בניין שלא משקיעים בו ובעמודיו עבודות תחזוקה ומניעת סדיקה, סופו לקרוס! אז ימצאו הדיירים את עצמם בסכנת חיים. במקרה הטוב, "רק" יאבדו את ביתם. 
מה בדיוק גורם למבנה לקרוס ההסבר הפשוט:

בשנות ה 50 - 60 הבטון בארץ לא היה איכותי, וחול הים שעורבב לתוכו הכיל צדפות. גם התקן לחוזק בטון בדחיסה היה נמוך מאד בהשוואה לימינו. הבדל נוסף ועיקרי - בעת היציקה לא ביצעו אז "ציפוף בטון עם ויבראטור". מאות בניינים נבנו כך - עם בטון חלש ביישום בלתי ראוי. 
הדבר נותן אותותיו. בשנים האחרונות אני נחרד למראה עמודי בניין אשר במגע עם אדמה רטובה בחורף מקבלים סדקים גדולים ומתפוררים. 

למה העמודים מתפוררים? כי כשיצקו את הבטון שהיה אמור להגן על הברזל הזיון בתוך העמוד, הבטון הגרוע מלכתחילה לא צופף, ונוצרו בו בועות אוויר. בטון אינו חומר אטום. עם השנים האוויר והלחות שחדרו לתוכו החלידו את הברזל. חלודה מנפחת את הברזל שמפעיל כח עצום על הבטון וסודק אותו. כך נרקבים העמודים בבסיסם ומהווים סכנת קריסה למבנה כולו. זה ההסבר בגדול, וזו הסיבה שאחת לכמה שנים חובה, אבל חובה! לבצע עבודות תחזוקה בבטון בכל בניין שמתגלה בו סדק כלשהו בעמודים. 

"ונשמרתם לנפשותיכם". אל תחכו לאסון הבא, קראו לי לבדוק את הבניין. 

בדוח ההנדסי אפרט מה הליקויים וכיצד לתקנם. תקבלו ממני כתב כמויות מפורט להצעות מחיר מקבלנים, מפרט טכני מחייב וחוזה מפורט בינכם לבין הקבלן. לאחר שאפקח מקרוב על העבודה תקבלו תעודת גמר ליציבות הבניין, ובעיקר - שקט נפשי. כך נכון וצריך לעשות


אני לשירותכם! מחכה לסדר לכם את הבניין כמו שצריך. 
בברכה 
שמואל גלברמן מומחה לקונסטרוקציה והנדסת בניין
​​​​​​​050-408-2645


גלריית מבנים מסוכנים

טוקבקים לאחר קריסת המבנה בחולון


ברושור ומחירון חיזוק מבנים

דף הבית טלפון